Jesteś tutaj: Ogłoszenia i aktualności » Konferencje i prelekcje » Warszawa: Ucho Gmachu

Ucho Gmachu

Muzeum Narodowe w Warszawie

Ucho Gmachu

koncerty muzyki współczesnej w Muzeum Narodowym

Aleje Jerozolimskie 3, Warszawa

12 kwietnia14 czerwca 2016 roku

12 kwietnia rozpoczyna się Ucho Gmachu, cykl koncertów współczesnej muzyki awangardowej. Występ każdego wykonawcy będzie skojarzony tematycznie, stylistycznie lub na zasadzie swobodnego nawiązania z wybraną galerią stałą Muzeum Narodowego w Warszawie.

Najciekawsi polscy wykonawcy muzyki współczesnej – experymentalnej, improwizowanej, folkowej, etnicznej i elektronicznej – wystąpią w Galerii Faras, Galerii Sztuki Średniowiecznej, Galerii Sztuki Dawnej, Galerii Sztuki XIX Wieku oraz Galerii Sztuki XX i XXI Wieku. Interdyscyplinarny, oparty na synestetycznym doświadczaniu sztuki projekt jest ukierunkowany na popularyzację aktualnych dokonań w dyscyplinach artystycznych, które pozornie nie są bliskie tradycji, i prezentację skarbów minionych epok w kontekście muzycznej awangardy.

Do instytucyj prezentujących dorobek artystyczny wielu stuleci zaprasza się najczęściej instrumentalistów wykonujących utwory klasyków, także rekonstruujących dawne modele wykonawstwa. Przełamujący ten schemat cykl Ucho Gmachu jest kierowany zarówno do odbiorców zaznajomionych z awangardowymi nurtami kultury, jak i do tych zainteresowanych przede wszystkim jej oficjalnym nurtem. Pierwsi będą mieli okazję zweryfikować stereotypy mogące powstrzymywać ich przed regularnym kontaktem z tradycją sztuk wizualnych, ujrzeć muzeum jako atrakcyjne miejsce spędzania wolnego czasu, drudzy – w znanym sobie miejscu uczestniczyć w wyjątkowym dźwiękowym wydarzeniu, które być może zachęci ich do nieoczywistych muzycznych poszukiwań.

Projekt jest realizowany dzięki wsparciu Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa. Wszystkie koncerty będą miały charakter otwarty (obowiązują zapisy) i bezpłatny.

12 kwietnia, godz. 20.00 – Hati w Galerii Faras

Hati (Toruń) to duet muzyczny bazujący na brzmieniu instrumentów akustycznych i etnicznych oraz obiektów z recyklingu, łączący eksploracje na polu muzyki rytualno-medytacyjnej i improwizowanej. Zespół wystąpi w Galerii Faras, gdzie w nowoczesnej, multimedialnej oprawie prezentowana jest jedyna w Europie ekspozycja wczesnochrześcijańskiego malarstwa nubijskiego.

26 kwietnia, godz. 20.00 – Echoes Of Yul w Galerii Sztuki Średniowiecznej

Echoes Of Yul (Opole) to organiczna mieszanka minimal rocka i doom metalu zanurzonych w drone’owej atmosferze soundtracków sci-fi i kina noir. Zespołu będzie można posłuchać na żywo w Galerii Sztuki Średniowiecznej, w której prezentowana jest najbogatsza i najbardziej różnorodna kolekcja sztuki tego okresu w Polsce.

17 maja, godz. 20.00 – Akpatok Ensemble w Galerii Dawnego Malarstwa Europejskiego

Akpatok Ensemble (Kraków) to awangardowy i minimalistyczny projekt, który koncentruje się na interakcjach pomiędzy muzyką i naturą, archaicznymi formami dźwiękowego doświadczenia, pustką i bezruchem. Zespół wystąpi w Galerii Dawnego Malarstwa Europejskiego, w której za podstawę układu dzieł mistrzów dalekiej przeszłości przyjęto konfrontację środowisk artystycznych Południa i Północy.

31 maja, godz. 20.00 – Micromelancolié w Galerii Sztuki XX i XXI Wieku

Micromelancolié (Gliwice/Kraków) to zapętlone struktury uzyskane z pomocą mikrosampli, dźwięków znalezionych, nagrań terenowych oraz sprzężeń zwrotnych. Projekt zaprezentuje się w Galerii Sztuki XX i XXI Wieku, która jest jedyną w Warszawie tak okazałą i różnorodną ekspozycją twórczości artystycznej ubiegłego oraz obecnego stulecia.

14 czerwca, godz. 20.00 – Berjozkele w Galerii Sztuki XIX Wieku

Berjozkele (Sejny) to projekt muzyczny reinterpretujący w nowoczesny sposób tradycyjne i przedwojenne piosenki w jidysz. Zespół wystąpi w Galerii Sztuki XIX Wieku, w której najwybitniejsze prace polskich artystów ukazywane są w kontekście arcydzieł sztuki europejskiej.

PMK Design
© Organizacja Monarchistów Polskich 1989–2024 · Zdjęcie polskich insygniów koronacyjnych pochodzi z serwisu replikiregaliowpl.com.